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# 自己紹介 Official BofA Twitter rep to help, listen, and learn from our customers. To ensure your privacy, never share account information in unsecured locations.
Twitter / BofA_help
With the advent of social networking sites and blogs, companies have the opportunity to listen and learn from their consumers in ways that were not possible before. Companies can gain powerful knowledge on everything from product enhancements, customer service interactions and unresolved problems–but only if they listen. Social networking sites like Twitter enable that listening in real time. According to Matt Dickman, VP of Digital Marketing at Fleishman-Hillard, “Twitter is the ultimate customer service tool. It’s live, instantaneous, community driven, open, two-way and multi-way, unfiltered and predictive.
“As of last week, we are now listening AND responding to customers on Twitter. You can find us at BofA_help.
Twitter and the Customer Experience at Bank of America | Future Banking Blog
これまでのTwitterのやりとりを見ると、Twitterで質問して、オープンにできない部分はメールで回答しているようで、他の人は、どのような回答があったのかわかりません。回答者はバンカメの社員で、David Knappという方ですが、1名で対応しているのか、銀行のサポートがあるのかも不明です。
でも、とりあえず、スタートしてしまうというのがすごいですね。まったく関係ない攻撃的な書き込みがあり、うまく答えられず炎上したらどうしようと考えると、「もう少し様子を見ようか」という方針になりがちです。
日本の銀行も、そろそろ、ソーシャルバンキングへの対応を:ネットバンカー: Netbanking and beyond - CNET Japan